iнтелектуальні рішення в агробізнесі

Елеватор майбутнього

14.01.2022
Автор матеріала

Дірк Маєр

Автономні транспортні засоби, які дадуть змогу легко отримати доступ до сервісу без водія, щоб доставити нас у потрібне місце, розробляються і зрештою будуть доступні. Імовірно, це буде більш рентабельним і екологічно чистим, ніж мати власний автомобіль

Елеватор майбутнього

У більшості країн світу автомобілями, швидше за все, й надалі керуватимуть люди, бо багатьом із нас подобається керувати власними автомобілями, а іншим це забезпечує роботу та дохід. Виробників автомобілів лякає ідея виробляти безпілотні автомобілі загального вигляду, утім, вони готуються до такого майбутнього, як і виробники вантажівок і тракторів.

Можна лише здогадуватися, скільки часу знадобиться безпілотним автомобілям та вантажівкам, щоб підкорити дороги. Зрозуміло одне: безпілотні автомобілі нікуди не зникнуть. Штучний інтелект (ШІ) швидко розвивається та стимулює технології автоматизації. Передбачають, що протягом найближчих десятиліть використання автономних транспортних засобів, ймовірно, призведе до зміни 2,2–3,1 млн робочих місць у США. Таке оцінювання охоплює 1,7 млн робітників, що керують тракторами з причепами, які є важкими буровими установками, що їздять автомагістралями США і перевозять більшу частину товарів по країні.

Темпи автоматизації зростають. Експерти зазначають, що автоматизація відбувається в 10 разів швидше і в 300 разів перевищує масштаби промислової революції, яка почалася наприкінці XVIII ст. Це означає, що поточні збої відбуваються швидше та «інтенсивніше», ніж ті, що ми відчували в минулому. Досягнення в галузі машинного навчання, зростальна доступність великих даних та збільшена обчислювальна потужність надають комп’ютерам безпрецедентні можливості точно розпізнавати зображення.

Автоматизація й надалі витіснятиме робітників із низки професій, зокрема з виробництва та транспорту, внаслідок розвитку роботів та технологій автономних транспортних засбів. Штучний інтелект створить нові типи робочих місць та можливостей, щоб замінити й компенсувати ті, які будуть втрачені. У сільській місцевості, де розташовано більшість підприємств із перероблення зерна і де його виробляють, нестача робочої сили, як і раніше, стимулюватиме інтерес до автоматизації та варіантів автономного транспортування.

Корпоративним та кооперативним перевальним компаніям слід замислитися над такими питаннями: як швидко вони зможуть підготуватися до впровадження інноваційних технологій, щоб залишатися конкурентоспроможними? Скільки працівників треба для експлуатації їхніх підприємств у майбутньому? Які знання та навички знадобляться майбутнім працівникам? Яке підвищення кваліфікації та навчання знадобиться працівникам?

ІНФОРМАЦІЙНІ ТА КОМУНІКАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ (ІКТ)

ІКТ впливають на те, як ми живемо та працюємо як індивідууми та як суспільства. ІКТ здійснили революцію в банківській справі в Африці, де багато людей мають мобільні телефони, але мало хто має традиційні банківські рахунки. Мобільні фінансові послуги, що надають через мобільні телефони, зробили постачальників послуг стільникового зв’язку фактичними банкірами в країнах Африки на південь від Сахари. Мої кенійські колеги зазначають, що замість кредитних карток, які пропонують традиційні банки, вони використовують свої мобільні телефони для купівлі товарів, оплати рахунків та переведення грошей членам своєї родини. Фермери збираються разом і позичають один одному гроші (мікрокредити) через свої рахунки мобільного телефону, щоб мати змогу фінансувати один одного купівлю насіння та добрив. Це можливо завдяки мережам стільникового зв’язку, що стрімко розвиваються, і пропускній здатності передання даних по всьому світу.

Високошвидкісні ІКТ потрібні для використання переваг науки про великі дані, до чого готуються університети та компанії. Наприклад, такі інструменти, як Climate FieldView від Bayer / Monstanto, призначені для того, щоб фермери мали змогу приймати рішення на основі даних, щоб максимізувати прибуток із кожного акра. Завдяки передовій технології виявлення на безпілотних літальних апаратах, що літають над полями, а також датчикам, встановленим на тракторах, польовому устаткуванні та комбайнах, дані збираються, зберігаються, аналізуються і можуть бути візуалізовані. Вплив агрономічних рішень можна відстежувати, та вимірювати не тільки поле за полем та ряд за рядом, але й буквально рослину за рослиною. Мінливістю полів та рослин можна керувати, створюючи індивідуальні плани родючості й висіву та впроваджуючи їх за допомогою спеціального обладнання для внесення добрив зі змінною нормою для оптимізації врожайності та максимальної віддачі.

У результаті кооператив, що належить фермерам, повинен мати стратегічне значення, що дає змогу виробникам інтегрувати свої польові додатки та дані про виробництво з даними про походження, якість та збут зерна у своїх внутрішніх підрозділах.

Комерціалізація та швидке впровадження безпілотних літальних апаратів (дронів) для цивільного застосування є революційним інструментом, який також залежить від ІКТ. Дрони дають змогу фермерам та суміжним постачальникам послуг отримувати дані щодо всіх аспектів виробництва. Датчики даних, які збирають та передають за допомогою безпілотних літальних апаратів, потребують дедалі більш високої швидкості передання даних. Наприклад, лише через кілька секунд після використання моєї кредитної картки під час нещодавньої поїздки до Кенії сума, яку я зняв, з’явилася у додатку для кредитної картки мого смартфона. Якби я мав якісь сумніви, що з мене списали неправильну суму, я міг би відхилити платіж у режимі реального часу. Саме така швидкість широкосмугового доступу в сільській місцевості потрібна виробникам та переробникам зерна для використання можливостей ІКТ у режимі реального часу.

АВТОНОМНІ АВТОМОБІЛІ ТА ТРАНСПОРТ

Економічна вигода для безпілотних транспортних засобів у сільській місцевості така ж велика, якщо не більше, як і в містах. Подумайте про те, скільки часу люди проводять за кермом на сільських дорогах з невеликим рухом. Було б продуктивніше, якби водії могли використовувати свої автомобілі як мобільні офіси замість того, щоб керувати транспортним засобом? Наскільки не втомленим та уважнішим може бути спеціаліст із технічного обслуговування, коли він прибуде на місце роботи після тригодинної поїздки на автономному транспортному засобі? А як бути з нестачею, особливо тимчасової робочої сили, у сезон садіння та збирання врожаю?

Буде перевагою для фермерів впровадження технології автономних транспортних засобів та відправлення своїх зерновозів із поля на елеватор без потреби покладатися на людину-водія. Одна компанія вже проводить польові випробування автономних зернових причепів, які їдуть поряд із комбайном та доставляють зібране зерно до зерновоза, припаркованого біля краю поля.

Можливо, що зернозбиральні комбайни та автономні зерновози будуть підключені до мережі приймання зерна на місцевому елеваторі. Це дасть змогу своєчасно прибувати вантажівкам на місце, розвантажувати їх та повертатися на поле таким чином, щоб оптимізувати всю систему збирання врожаю для всіх фермерів, які мають намір доставити їх до свого місцевого елеватора. Це може зробити сезонні збирання зернових більш скоординованими, передбачуваними та ефективними.

У міжсезоння доставляння на вимогу зі складських приміщень на фермі може координуватися місцевою зерновою компанією в рамках маркетингових планів, моніторингу якості зерна, що зберігається в реальному часі, і можливості завантаження складів із 110 вагонів більш своєчасно. Автономні вантажівки можуть бути відправлені зерновим елеватором у місця зберігання на фермі, щоб забрати зерно із силосів з верхнім розвантаженням, які періодично заповнюються системою автоматизації та керування, що поєднує місце зберігання на фермі зі складом вихідного елеватора. Це буде та сама система автоматизації, яка дозволила б менеджеру за місцем перебування відправляти й забирати зерно із супутникового об’єкта, що належить компанії. Моніторинг віддалених процесів відбуватиметься за допомогою камер та усуне потребу присутності оператора на місці отримання.

Імовірно, не тільки силоси з гравітаційним розвантаженням можуть бути випорожнені автономно, але й склади з плоским дном та відкриті зернові склади, де автономні фронтальні навантажувачі збирають зерно та переміщують його у вантажівки без водія, які доставляють свої вантажі у призначену приймальну яму. Цикл повторюватиметься, допоки завдання не буде завершено або зупинено відповідальним віддаленим оператором.

Автономні транспортні засоби вже використовують у гірничодобувній промисловості, після якої вантажно-розвантажувальні та транспортні технології зазвичай адаптують для галузі оброблення зерна. Бразильська гірничодобувна компанія має вантажівки вантажністю 240 т, які перевозять залізну руду дорогами великого гірничодобувного району без операторів у кабінах. Вантажівками керують комп’ютерні системи на основі штучного інтелекту, що використовують GPS та радари для ефективного та безпечного переміщення між зонами навантаження та розвантаження. Компанія очікує збільшення строку служби обладнання приблизно на 15% шляхом оптимізованого та менш зловмисного використання. Передбачають, що витрати пального та на технічне обслуговування знизяться на 10%, а середня швидкість вантажівок збільшиться. Ймовірно, що підвищення економії палива також призведе до зниження викидів парникових газів та твердих частинок.

Отже, використання автономних транспортних засобів під час збирання врожаю, оброблення та транспортування зерна — питання не в тому, чи це станеться, а в тому, наскільки швидко це буде прийнято фермерами. Проблема для галузі оброблення зерна полягає в тому, чи скористаються аграрії можливістю для бізнесу стати посередником та координатором технології автономних транспортних засобів для своїх клієнтів-фермерів або натомість дозволять стороннім постачальникам послуг отримувати прибуток.

Матеріали за темой